一只喵勋爵

鞠南/迷宫/德能 爱好者
Lost Stars - Adam Levine

【翻译】Lost Stars

六月Begin Again上映的时候翻译的,有一段时间没听,昨晚在火车上随机到仍然喜欢得不得了。


Please don't see

此刻请你移开视线

Just a boy caught up in dreams and fantasies

注视一个孩子耽于幻梦徒劳无益

Please see me

看看我现在是什么样子

Reaching out for someone I can't see

还伸出手想触摸她的痕迹

Take my hand let's see where we wake up tomorrow

牵住我的手吧带我离开这里,

我不在乎破晓苏醒身处何地

Best laid plans sometimes are just one night stand

给我一夜陪伴温情远胜过精心设计

I'll be damned cupid's demanding back his arrow

我将不存于世,若爱神收回这爱情经历

So let's get drunk on our tears

把悲痛抛却脑后,今夜我们只管痛饮肆意

and God tell us the reason

上帝请你告诉我为什么

Youth is wasted on the young

年轻的人们挥霍青春活力不加珍惜

It's hunting season

又是一年捕猎时季

and the lambs are on the run
羊羔四散奔逃躲避

Seaching for meaning
寻觅着生命的意义

But are we all lost stars
我们是明亮的星光迷失在这个漩涡星系

trying to light up the dark

年少气盛试图照耀黑暗天际

Who are we?
到最后你与我的故事又能算得上什么呢?

Just a speck of dust within the galaxy

不过头顶无尽灿烂银河间一点星尘颗粒

woe is me if we're not careful turns into reality

即使无知莽撞也越不过现实的墙壁

Don't you dare let our best memories bring you sorrow

或许明日带给你忧伤的却正是我们最美好的回忆

Yesterday i saw a lion kiss a deer

昨日林间我看到狮子亲吻了小鹿

Turn the page

翻过这一页被你写满了悲伤的日记 

Maybe we'll find a brand new ending

或许故事的结局将变成一片风和日丽

Where we're dancing in our tears

那时我们会在曾经的泪水中翩翩起舞

and God tell us the reason

上帝啊告诉我为什么

Youth is wasted on the young
年轻人浪费时光不懂珍惜

It's hunting season

已是狩猎时节

and the lambs are on the run

羊羔疲于奔命

searching for meaning

探寻存在的意义

but are we all lost stars

我们都是迷失的星星吧

trying to light up the dark
只想照亮一点黑暗天际

and I thought i saw you out there crying

我似乎看到你在人群与喧哗之外放声哭泣

and I thought i heard you call my name

你绝望之中声嘶力竭呼唤的是我的名字吗

and I thought i heard you out there crying

那个声音如此熟悉

just the same

未曾忘记,一如往昔

God give us the reason

上帝啊,请你告诉我为什么

Youth is wasted on the young

年少时光如梭来不及惋惜

it's hunting season

狩猎时节又到

and this lamb is on the run

那只羊羔奔跑不息

searching for meaning

不知意义何在

but are we all lost stars

我们是迷失的星光

trying to light up the dark

照耀一丝夜空边际

and I thought i saw you out there crying

我知道在那里孤独流泪的人真的是你

and I thought i heard you call my name

而你温柔声音所描绘的就是我的名字

and I thought i heard you out there crying

我听到了你的哭泣

but are we all lost stars

我们都是迷失的星光

trying to light up the dark

点亮黑暗的天际


评论(1)
热度(13)
©一只喵勋爵 | Powered by LOFTER