一只喵勋爵

鞠南/迷宫/德能 爱好者
If You Want Me - Glen Hansard、Markéta Irglová

看Once看到这首歌,忍不住翻译了 ,想到了Searchlights,莫名的相合


Are you really here
在面前的幻影真的是你吗?

or am I dreaming

还是说我仍身处梦境之中

I can’t tell dreams from truth
梦与现实我无力分辨

For it’s been so long
因为已经不知有多久

since I have seen you
我再也没见到过你

I can hardly remember you face anymore
记忆中你的容颜已经模糊

When I get really lonely
当我孑然一人无比孤独寂寞

and the distance causes only silence
你我之间的距离让我欲言又止

I think of you smiling

回忆起你的笑颜 

with pride in your eyes

眼中总含着骄傲

a lover that sighs
和来自一个情人的叹息

 

If you want me
如果你想要我的话

satisfy me
就填补我的空虚吧

If you want me
如果你想要我的话

satisfy me
让我不再寂寞孤单吧


Are you really sure
你愿意选择相信我吗

that you'd believe me
你是否真的会选择相信我的辩解?

When others say I lie
即使是所有人都在指责我的谎言?

I wonder if you could
你是否曾对我鄙夷不堪

ever despise me
我有疑却无法找到答案

When you know I really try
即使你明知道我是真的

To be a better one
努力要去成为更好的人

to satisfy you
只是为了让你开心满足

for you're everything to me
因为你是我的整个世界

And I do
只需你轻启嘴唇

what you ask me
我会为你做任何事情

If you let me be free
如果你给我这份自由

 

If you want me
如果你想要我

satisfy me
别让我孤身一人

If you want me
如果你想拥有我

satisfy me

就让我心满意足

 

 

If you want me
如果你想要我

satisfy me
让我心满意足

If you want me
如果你想拥我入怀

satisfy me
别让我再落入孤单

评论
热度(8)
©一只喵勋爵 | Powered by LOFTER